Vanlige spørsmål

Har Parkett.no lokale butikker eller showroom i Norge?

Svar: Parkett.no er en ren nettbutikk. Våre kunder bestiller gulvprøver i nettbutikken og får disse tilsendt hjem pr post. Kunden bestiller parkett basert på bilder og informasjon i nettbutikken, samt tilsendte gulvprøver. Vi har ett visningsrom i tilknytning til vårt kontor i Bergen. På dette visningsrommet operer vi med forhåndsbooking. Forhåndsbooking gjøres her: https://www.parkett.no/visningsrom

Har dere varer på lager?

Svar: Vi har mye varer på lager. Her er en oversikt over hvilke varer som er på lager pr dags dato: https://www.parkett.no/rask-levering-parkett . De varene som ikke er på lager, bestiller vi inn til lager når vi får bestilling fra kunde. Forventet leveringstid står inne på hvert enkelt produkt.

Er det mulig å dra til lageret og se på parkett?

Svar: Det er ikke mulig å se på parkett på vårt eksterne lager.Dette er et profesjonelt lager og ingen kunder slipper inn her.

Er det mulig å hente gulvprøver på lager?

Svar: Det er ikke mulig å hente gulvprøver på lager. Vareprøvene blir sendt med Posten Bring fra vår vareprøvelokasjon i Bergen.

Kan vi hente parkett på lageret etter bestilling?

Svar: Vi tilbyr ikke våre kunder henting. Vi tilbyr frakt til gateadresse til hele landet. Se mer om frakt her: https://www.parkett.no/frakt

Leverer dere i hele landet?

Svar: Ja, Parkett.no er en nettbutikk som kan levere til kunder i hele landet. Vi leverer ikke til Svalbard. Les mer om frakt her: https://www.parkett.no/frakt

Hva koster frakt?

Svar: Parkett.no har fastpris på frakt. Her kan du se fraktpriser: https://www.parkett.no/frakt

Hva koster frakt av gulvprøver?

Svar: Frakt av vareprøver koster 32 kroner i porto.

Kan firmakunder få ytterligere rabatt eller få kreditt hos Parkett.no?

Svar: Parkett.no er en ren nettbutikk som har satsning mot privatmarkedet. Vi har ingen satsning mot proffmarkedet. Vi tilbyr våre privatkunder våre beste priser og selger med lave dekningsbidrag. Vi har derfor ikke mulighet til å gi ytterligere rabatt til proffkunder. Proffkunder er hjertelig velkommen å bestille hos oss, men på samme betingelser som våre øvrige kunder.

Hva er leveringstiden på de ulike gulvene?

Svar: Leveringstiden er oppgitt inne på hvert enkelt produkt. Hvis du trenger en mer nøyaktig leveringstid, så kan du sende en henvendelse til oss ved å sende en epost til post@parkett.no

Kan jeg bestille parkett og vente med levering?

Svar: Det går helt fint å bestille parkett og vente med levering. Vi tilbyr 4 uker fri lagerleie. Bare gi beskjed til oss, når vi tar kontakt etter bestilling for å avtale nærmere tidspunkt for levering. Da kan varene ligge på lager opptil 4 uker, uten noen ekstra kostnader.

Hvor mye ekstra parkett må jeg bestille, for å ha nok til kapp og svinn?

Svar: Vi anbefaler å måle opp eksakt mål og deretter legge på 5% ekstra til kapp og svinn. Inne på produktsiden vil du finne en beregningskalkulator. Skriv inn nøyaktig oppmålt m² du trenger i feltet. Kalkulatoren vil da legge på 5 % ekstra til kapp/svinn, og regner antall pakker du trenger.

Når vil gulvet bli levert, når jeg har bestilt parkett i nettbutikken?

Svar: Parkett.no tar alltid kontakt med kunden etter å ha mottatt bestilling, for å avtale nærmere tidspunkt og sted for levering. Vi sender aldri varer, før vi har vært i kontakt med kunden. Når vi har avtalt med kunden, vil vi sende varene til avtalt leveringsadresse. Da vil kunden motta en sms med sporingsnummer, slik at kunden selv kan følge forsendelsen. Her vil det også være mulig å ringe transportør direkte ved behov.

Er det mulig å levere tilbake uåpnede pakker med parkett til deres lager og få refundert pengene for disse?

Svar: Parkett.no tar ikke uåpnede pakker med parkett i retur. Grunnen er at det kan være små fargevariasjoner fra parti til parti. Det vil være uheldig hvis det blir lagt inn pakker på lager som kommer fra et annet parti, enn det som allerede er på lager. Vi ønsker å unngå at fremtidige kunder skal risikere å få enkelte pakker som avviker fra resten av leveransen. Vi anbefaler kunder som har noe til overs å ta vare på pakkene, slik at man har parkett hvis noe skulle skje med gulvet en gang i fremtiden. Eventuelt vil det være en mulighet å selge pakkene på Finn.no.

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

Svar: Parkett.no tilbyr tre ulike betalingsmåter. Betaling med visa/masterkort, Vipps eller Afterpay. Du kan lese mer om våre betalingsalternativer her: https://www.parkett.no/betalingsalternativer

Er det garanti på deres produkter?

Svar: En rekke av våre parkettgulv har garanti fra produsent. Da vil dette stå skrevet i produktbeskrivelsen. De vanligste garantiene er 25 eller 30 års garanti.

Der garanti ikke er oppgitt, vil vanlig kjøpsgaranti gjelde. I Norge har kunder 5 års kjøpsgaranti.

Kundene kan selvsagt reklamere på et gulv utover disse 5 årene, da parkett er ment til å vare vesentlig lenger enn 5 år. Hver sak vil da bli vurdert individuelt.

Hvor store er det små og store gulvprøvene?

Svar: Vi har skrevet en artikkel om gulvprøver. Du kan lese denne her: https://www.parkett.no/gulvprover

Tilbyr dere montering?

Svar: Parkett.no er en ren nettbutikk som selger parkett. Vi tilbyr ikke montering.

Hvordan pleier jeg et oljet eller hvitoljet gulv med pleieolje?

Svar: Vi har skrevet en artikkel om hvordan man pleier et oljet eller hvitoljet gulv med pleieolje. Denne finner du her: https://www.parkett.no/hvordan-pleie-et-oljet-eller-hvitoljet-gulv-med-pleieolje

Hvordan pleier jeg et oljet eller hvitoljet gulv med Osmo hardvoksolje?

Svar: Vi har skrevet en artikkel om hvordan man pleier et oljet eller hvitoljet gulv med Osmo hardvoksolje. Denne finner du her: https://www.parkett.no/pleie-parkettgulvet-med-hardvoksolje

Hva bør jeg velge? Et hvitoljet eller hvitmattlakket gulv?

Svar: Et hvitoljet og hvitmattlakket gulv har sine fordeler og ulemper. Kunden bør velge den overflatebehandlingen som har de egenskapene som kunden verdsetter mest. Les mer her: https://www.parkett.no/hvitoljet-eller-hvitmattlakket-parkett

Handlekurv